מיהו מיישם Dynamics CRM?

ארז כספי - מומחה CRM

ככל שגרסאות Dynamics CRM התקדמו, המוצר חשף יכולות רבות ומורכבות יותר לביצוע פעולות באמצעות הגדרות במערכת.
תפקידו של המיישם הוא להתאים את Dynamics CRM לסביבה העסקית של הארגון בו הוא פועל ולגרום לו לעשות יותר מאשר ניתן בגרסת
הונילה שמגיעה בחבילה הבסיסית. לרשות המיישם עומדים כלים שונים לבצוע ההתאמות.

בעגת מיישמי Dynamics CRM, המונח "קסטומיזציה" או "התאמה אישית" מתייחס להתאמות "סכימה": כלומר, התאמה אישית של טפסים ותצוגות, ישויות
ותכונות, מערכות יחסים בין ישויות, וכדומה. לדוגמא הוספת שדה חדש לטופס כגון מספר עוסק מורשה לתיק לקוח, או הוספת ישות חדשה
כגון נכסים ביישום פיננסי והגדרת היחס בין תיקי לקוחות לנכסים.

השינויים שהמיישם מבצע משנים בפועל את סכימת מסד הנתונים, ומאוחסנות כמטה-דטה במסד הנתונים SQL של
מערכת ה CRM. התאמות אלה הן, על פי רוב, התאמות ללא קוד, והתוצאות המדהימות שניתן לייצר בעזרתם היא אחת הסיבות
העיקריות לפופולריות הרבה של Dynamics CRM כפלטפורמה להתאמה אישית.

בעוד שלהתאמות בקסטומיזציה יש יתרונות רבים, יש להן גם כמה מגבלות. על אלה ניתן להתגבר באמצעות הרחבות. לדוגמה, אם אתה רוצה
לבנות מסך מותאם אישית עם ממשק משתמש עשיר ממה שמוצע ב- Dynamics CRM, ניתן לפתח יישום ASP.NET שקורא
וכותב ל Dynamics CRM דרך שירותי אינטרנט נתמכים. או אם קיימת דרישה שתהליך עסקי מותאם אישית יתבצע לוגיקה מסויימת לפני שרשומה נמחקת ב Dynamics CRM, זהו דבר ש Plug-in יכול לעשות.

תוספים הם יותר מורכבים לפיתוח, הם דורשים ניסיון בפיתוח מקצועי וכלים כגון dotNET ו-Visual Studio. כמו כן, צריך לזכור כי עבודה בענן מגבילה אותנו ולא כל היכולות זמינות לCRM Online