מערכתCRM ומערכת דיוור - המפגש המושלם

בעולם העסקי של היום ישנם בעיקר שני סוגים של מערכות בחברות וארגונים -  מערכת CRM ומערכת דיוור, בכתבה זו נסקר מעט את עולמות ה-CRM , הדיוור הדיגיטלי ונבין את משמעות החיבור בין שתי המערכות הללו והתועלות בכך.

מערכות CRM  או בשמם הישראלי’ מערכות לניהול לקוחות, קיימות בישראל מתחילת שנות ה-90, כאשר בתחילת הדרך, מערכות אלו היו נפוצות בעיקר בארגונים גדולים והן היו מסורבלות ומורכבות למשתמשים, מכיוון שרוב המשתמשים בתוכנות מסוג זה, לא ידעו לנצל את מרבית התכונות והפיצ'רים שתוכנות אלו ידעו לספק לארגונים עצמם.

 בעשור האחרון חל שינוי מרענן, כאשר אותם חברות CRM התחילו להתאים את עצמם גם מבחינת התכונות והפיצ'רים וגם מבחינת העלויות לארגונים גדולים אך בעיקר גם לעסקים קטנים-בינוניים ואף ישנם מומחים בעולם שמגדירים את העשור האחרון כתקופת הרנסאנס של מערכות CRM.

כיום ניתן למצוא מערכות CRM רבות ומגוונות שיכולות לספק את רוב הצרכים הבסיסיים של ארגונים ועסקים קטנים ואף מעבר לכך, חלקן מותאמות לפי תחומי עיסוק כגון מכללות / עריכת דין / חברות ביטוח / מרפאות ועוד. בנוסף לכך, ישנם חברות ובתי תוכנה כמו "שלג פתרונות תוכנה" אשר "תופרות" את התוכנה ללקוח ממש לפי צרכיו ומידותיו, דבר אשר מעלה בעשרות מונים את מימוש פוטנציאל התוכנה אצל המשתמשים בארגונים ואף נותן יכולות ניתוח ופילוח גבוהות ומדויקות עבור הדרג הניהולי לגבי הלקוחות בפועל והמתעניינים, כאשר ישנם ארגונים שבאמצעות מערכת ה-CRM  שלהם אף מודדים את טיב העשייה של המחלקות השונות והעובדים עצמם בארגון. 

במהלך ההיסטוריה עוד מימי יוון העתיקה, השתמשו ב"מערכות דיוור" כדי להעביר מסרים מאדם לאדם, כאשר אחד התיעודיים המפורסמים הראשונים לדיוור היה סיפורו של פידיפידס שרץ את ריצת המרתון הראשונה בהיסטוריה מהעיר מרתון ועד אתונה בשנת 490 לפני הספירה בשביל למסור את הבשורה על ניצחונה של העיר מרתון בקרב מול הפרסים לעיר הבירה אתונה.

עד כניסת השיווק הדיגיטלי בעולם העסקי, מרבית החברות עסקו בדיוור פיזי על מנת לקדם את מוצריהם ושירותיהם, בשנים האחרונות התווסף לעולם הדיגיטל מונח חדש שנקרא מערכות דיוור דיגיטליות.

בתחילת הדרך השימוש העיקרי במערכות אלו היה להחליף את צורות הדיוור הקיימות, אך כיום באמצעות מערכת דיוור דיגיטלית ניתן לעשות הרבה יותר מאשר רק לשלוח מייל.
באמצעות מערכות אלו ניתן כיום לנתח סטטיסטית מה העדפות של כל לקוח ומתעניין ולייצר עבור כל המתעניינים במוצר מסוים רשימת דיוור ספציפית רק להם, כמו-כן ניתן להבין את דפוסי הגלישה והצריכה של הגולשים באתר ואף לדוור אותם בהתאם לנתונים אלו, בנוסף ניתן לייצר דוחות ולמדוד את הקמפיינים שאתם עורכים ולאחר מכן להשוות ולהבין איזה קמפיין מוצלח יותר ואיזה לעצור ואיזה תוכן ששלחתם אכן מעניין את הלקוחות שלכם ומה לא.

כיום מרבית מחברות ה-CRM וחברות הדיוור מתעסקות במה שהן טובות ומתמחות וזנחו את צדו השני של המטבע.
כיום חלק ניכר מהעסקים והארגונים שמחזיקים גם מערכת CRM וגם מערכת דיוור, מערכות אלו עובדות במקביל אחת לשנייה ולא "מדברות" אחת עם השנייה, דבר אשר גורם לאיבוד רב של נתונים ומחסור בידע על דפוסי ההתנהגות של הלקוחות בנוסף לעבודה הכפולה שנעשית. 

אנו בחברת "שלג פתרונות תוכנה", חשבנו גם על צדו השני של המטבע, ופיתחנו מערכת דיוור ייחודית עבורנו שמובנית כבר בתוך מערכת ה -CRM שלכם, דבר אשר מוביל להרבה יתרונות כגון:
דיוור על בסיס דוחות שמופקים ישירות ממערכת ה-CRM 
הכנה ועריכת תבניות במגוון ממשקי ווב (WEB) גמישים
הסקת מסקנות עמוקות מרשימות הדיוור והמשך הטיפול על בסיס דוחות בצורה מלאה וקלה
אוטומציות בהתאמה אישית עבור רשימות הדיוור והמשך הפעולות הנדרשות
חסכון בעלויות שימוש במערכות דיוור חיצוניות

לפרטים נוספים