חושבים על רכישת מערכת CRM?

שלג תוכנה

חושבים על רכישת תוכנת CRM? למדו יתרונותיה וחסרונותיה.

קיבצתי כאן מס' פרטים המונים יתרונות וחסרונות תוכנת ניהול קשרי לקוחות- CRM. לעיונכםJ

יתרונות

  • כנמלה חרוצה אוסף מידע- ארגון העושה שימוש במערכת CRM מקבץ כל מידע אפשרי אודות הלקוח, כמו נמלה חרוצה האוספת גרגר לגרגר לרגע האמת.  לכל לקוח יכולות משלו, צרכים משלו ורצונות משלו. בכך יכול הארגון להתאים את המוצר שלו ללקוח הספציפי, ולא לבזבז זמן על מאפיינים המתאימים ללקוחות אחרים, ובכך להגיע ישירות לרצונו של הלקוח המדובר.

  • משביע רצונם של לקוחותיכם- במיוחד נהנה מיתרונות ה CRM הלקוח. מערכת CRM מאפשרת לארגון להעניק ללקוח טיפול פרטני ומותאם אישית, לדוגמא: חבילת שירותים מותאמת אישית, בונוסים אישיים (מתנות מכל סוג שהוא), הגברת תחושת שביעות הרצון שלו וההנאה מהיותו לקוח של הארגון. בכך מרוויח הארגון לקוח מרוצה ונאמן.

  • אבן בוחן- באמצעות מערכת CRM הארגון יכול לכמת את ההצלחה של הפעולות השיווקיות שלו. המערכת מעניקה לארגון כלי בוחן, שמאפשר למדוד את הצלחת ההחלטות העסקיות השונות ולפעול לשיפור ומיצוי בהתאם.

    חסרונות

  • עלויות- למערכת CRM בנוסף לעלויות הכספיות, ישנן עלויות שונות נוספות לטווח קצר ולטווח ארוך. מערכת CRM יכולה להניב רווחים, אבל חשוב לזכור שיש לה עלויות השקעה ועל כן יש לבחון אותה מההיבט של עלות מול תועלת (ROI).

  • התאמת תפישה ארגונית- מערכת CRM היא כלי רב ערך, יחד עם זאת ההטמעה שלה בתוך הארגון דורשת עריכת התאמות שונות פנים ארגוניות. לעיתים נגלה כי השיטה הקיימת היא הנכונה ושינוי בה יכול להוות נזק. על כן, יש לבחון את השינויים הנדרשים להטמעה בארגון ולהחליט באם המערכת תיתן לארגון עלות גבוהה השווה את ההשקעה.

  • חשיבה לאורך זמן- מערכת  CRMדורשת מהארגון חשיבה מתמשכת ותגובה לקשיים שונים העולים תוך כדי עבודה במערכת. יש להכיר את הקשיים שעלולים להתעורר כתוצאה מהשימוש בה.

  • לקוח מרוצה מול מאוכזב- מערכת CRM מאפשרת לנהוג בלקוחות הארגון באופן שונה בין האחד לשני. מתוך כך יש לקחת בחשבון את העובדה שלצד כל אותם לקוחות מרוצים ששווים לארגון יותר ובהתאם מקבלים יחס מועדף, ישנם לקוחות ששווים לארגון פחות והיחס בהתאם. לקוחות מאוכזבים עלולים לעזוב.

     

    מקווה שסיפקתי לכם מידע מספק, שייתן לכם פרספקטיבה רחבה יותר לפני בואכם לרכוש תוכנת ניהול קשרי לקוחות- CRM.